Home

Nacrt Odluke o otpadu od danas na javnom uvidu

Škrtić Pucarević: Vozila  i posude  koštat će oko 10 milijuna kuna, a Čistoća će se javiti na natječaje  Fonda i resornog ministarstva kako bi osigurali ta sredstva

5.12.2017.

Karlovački gradonačelnik Damir Mandić, njegov zamjenik Ivan Mrzljak i direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević  danas su na Odlagalištu otpada na Ilovcu  predstavili prijedlog Odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području grada Karlovca. Podsjetimo, Vlada je donijela u svibnju Uredbu o gospodarenju komunalnim otpadom koja je stupila na snagu 1. studenog i čija je odredba da  u tri mjeseca sve jedinice lokalne samouprave moraju donijeti odluke o otpadu. Tako spomenutu Odluku treba donijeti do 1. veljače 2018. Grad Karlovac ju  je zajedno s tvrtkom Čistoća izradio i ona je od danas  na javnom uvidu građanima Karlovca. Javni uvid će trajati do 8. siječnja iduće godine, a negdje oko 20. siječnja predviđeno je njeno donošenje na sjednici Gradskog vijeća, kako bi ona stupila na snagu 1. veljače. Poslije donošenja odluke  tvrtka Čistoća treba donijeti cjenik usluga i predložiti ga gradonačelniku na potvrdu. Nakon suglasnosti gradonačelnika, u roku od 30 dana, on bi stupio na snagu.

-Samom Odlukom je predviđeno da cjelokupan sustav treba stupiti u funkciju u roku od 12 mjeseci od donošenja cjenika iz dva razloga. Prvi je razlog nabaviti svu infrastrukturu, dakle  i vozila i posude te još jednu sortirnicu. Odluku ćemo sukcesivno uvoditi u funkciju. Drugi važan posao koji treba odraditi tvrtka Čistoća je da  sa svakim korisnikom, bilo da je to fizička ili pravna osoba ,treba potpisati Ugovor , koji se ovom odlukom naziva Izjava. Njih je 25 tisuća, s tim da treba naglasiti da svaka ta Izjava odnosno Ugovor neće biti isti, kaže zamjenik gradonačelnika Ivan Mrzljak.

Nacrt Odluke sadrži 37 članka, a najbitnije dijelove izdvaja direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević .

-Odlukom smo predvidjeli da je kriterij obračuna odvoza otpada  volumen po korisniku. Korisnike smo podijelili u dvije skupine; individualnog i kolektivnog stanovanja. Predlažemo odvoz miješanog i bio otpada jednom tjedno, s tim da  će papir i plastika biti odvoženi jednom mjesečno. Vodit ćemo računa kod zbrinjavanja bio otpada, posebice u ljetnim mjesecima. Sa svakim ćemo korisnikom sklapati Ugovor, odnosno Izjavu. Njime će moći birati način usluge koji će im Čistoća pružati.

Govoreći o cijeni ovog načina usluge Škrtić Pucarević je rekla.

-Napravljena je tako da će naplatni dio biti zbrinjavanje  miješanog komunalnog otpada i biopada, a nenaplatni dio  će biti kao i  do sada jednom godišnje zbrinjavanje glomaznog otpada i zbrinjavanje ostalog reciklabilnog otpada. Cijena usluge sastoji se od tri dijela sukladno Uredbi, što je prilagođeno i našoj Odluci. Prvi dio je cijena zbrinjavanja javne usluge miješanog, komunalnog i bio otpada, drugi dio je obvezna cijena minimalne usluge i treći dio je ugovorna kazna. U članku 26. nacrta ove Odluke taksativno su, pak,  navedene  odredbe ugovorne kazne.

Gradonačelnik Damir Mandić je govoreći o nacrtu Odluke o otpadu  istaknuo.

-Dobro je da se svi u gradu Karlovcu osvijestimo da su pred nama, što se tiče gospodarenja otpadom ,  ne samo velike odluke nego i velike promjene u navikama. To će se najviše osjetiti u tvrtki Čistoća koja mora cijeli sustav organizirati i provesti, ali i svih nas koji živimo u gradu. Želja nam je pozvati sve u gradu Karlovcu koji su vezani uz otpad, od udruga i građana, da se uključe i da vide što ta Odluka donosi i što ona predlaže.

Gradonačelnik je preporučio svim javnim ustanovama koje su vezane uz Grad da od 1. veljače krenu sa razdvajanjem otpada.Također je najvio održavanje  edukacija, radijske emisije , letke, tribine i slično.

-Ono što je bitno, kada govorimo o razdvajanju,  važno je imati na umu da  nam je cilj  da razdvajnjem smanjujemo cijenu. Očekujemo angažman svih nas i onog trenutka kad proradi Centar za gospodarenje otpadom zatvorili smo cijeli krug gospodarenja otpadom u gradu Karlovcu, poručio je gradonačlenik Mandić.

Prema procjenama vozila  i posude  koštat će oko 10 milijuna kuna, a Čistoća će se javiti na natječaje  Fonda i resornog ministarstva kako bi osigurali ta sredstva. Za nepridržavanje Odluke predviđene su i kazne, a kontrolirat će se po prijavama komunalnih redara, dojavama građana i slično.